פרופ' אילן ארז – כירורג ילדים

*פרופ' אילן ארז – מנהל המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי מאיר, בעבר.

*מתן ייעוץ, אבחון, מניעה וניתוחים בתינוקות, ילדים ונוער.

*בקע מפשעתי, בקע טבורי, אשך טמיר, הידרוצלה, הזעת יתר בכפות הידיים.

תור לייעוץ במרפאות:

כפר סבא – שר"פ + מגדל קניון כ"ס הירוקה, קומה 11 טל: 07-33-700700

נתניה – "בית גדי" – רח' חיים לבנון 1, נווה איתמר. טל: 09-8848444

 

בקע מפשעתי

בחר קטגוריה »

איך מתבצע ניתוח בקע מפשעתי?

שאלה:  

לילד שלי אבחנו בקע במפשעה ,גם נתנו לי תאריך ליתוח. הילד בן 3 ושמונה חודשים. רציתי לדעת איך מתבצע הניתוח ושאלה נוספת שרציתי לשאול היא האם הרופא הכירורגי שיהיינו אצלו ,הוא גם המנתח

תשובה: שלום רב, אתחיל מהסוף: אינני יודע אצל מי מהכירורגים ובאיזו מרפאה נבדק הילד. בכל אופן, תיקון בקע מפשעתי אצל ילדים נעשה בהרדמה כללית, אורך פחות מחצי שעה ובמהותו מדובר בהפרדה של שק הבקע הצמוד לחבל הזרע (במפשעה) וסגירת המעבר בין השק לחלל הבטן. הכל נעשה בתפרים נמסים ואין צורך בהסרת התפרים לאחר הניתוח. בהצלחה אילן ארז

האם ההרדמה הכללית עד גיל חצי שנה עלולה לגרום לבעיות נורולגיות

שאלה: 

שלום דוקטור יש לי תינוק בן חודש.  מיד לאחר הלידה אובחן כסובל מאשך תמיר אך היום לאחר ביקור אצל כירורג ילדים הוא אמר שמדובר בבקע ושצריך לנתח.  מקריאה בפורום אני רואה שההמלצה היא לנתח ללא דיחוי אחרת עלולה לקרות כליאה. אמרו לי שכדאי להמתין לגיל חצי שנה כי ההרדמה הכללית עד גיל חצי שנה עלולה לגרום לבעיות נורווגיות דבר שלא מצאתי לו איזכור. עכשיו אני מודאגת. מה לעשות ?

תודה

תשובה:

ברגע שיש אבחנה חד משמעית (על ידי כירורג ילדים) של בקע מפשעתי, יש צורך בניתוח בהקדם האפשרי לפני שתהיה כליאת מעיים. ולכן כל עיכוב של יותר ממספר שבועות עלול לחשוף אותו לסיבוך משמעותי  מיותר.

בהצלחה בניתוח

אילן ארז

נפיחות במפשעה אצל ילדה

שאלה: 

שלום,

 בתי בת  כמעט חמש. בשבוע שעבר עקב נפיחות במפשעה ימנית אובחן אצלה בקע . כבר כמה חודשים שהיא מתלוננת על קושי במתן שתן שריפה בפיפי.יש לנו תור לשבוע הבא אצל מומחה לקביעת תור לניתוח חלק מהרופאים אמרו דחוף .באולטראסונד לא ראו שחלה  האם זה יכול לחכות שבוע שבועיים או לעשות את הניתוח בבית חולים ציבור בשבוע הקרוב. אודה לך מאוד אם תענה בהקדם תודה

תשובה:

שלום רב, בקע מפשעתי לכשמאובחן מחייב ניתוח בהקדם. אם אין כליאה ניתן להמתין שבוע שבועיים אך יש לשים לב להופעת גוש רגיש במפשעה מלווה באי שקט- במקרה כזה יש לפנות בדחיפות לכירורג ילדים.

בהצלחה בניתוח

אילן ארז

ניתוח בקע ואנטיביוטיקה

שאלה: 

שלום, לאחר ניתוח בקע בשתי המפשעות בהרדמה כללית קיבל הבן שלי צפורל דרך הוריד 3 פעמים והתבקשתי להמשיך בסירופ . היציאות האחרונות היו רכות מהרגיל (לא מימיות אך רכות למדי) יכול להיות שמדובר בתופעת הלוואי של האנטיביוטיקה האם יש סיבה לדאגה?

תודה

תשובה: אינני יודע מה הסיבה לטיפול בצפורל לאחר ניתוח בקע מפשעתי מאחר שבדרך כלל אין צורך בכיסוי אנטיביוטי. אני מניח שבמקרה זה הייתה סיבה. כמו תכשירי אנטיביוטיקה אחרים גם לצפורל יכולה להיות השפעה על מערכת העיכול. צואה רכה איננה סיבה לדאגה.

בברכה

אילן ארז

בן 6 שבועות עם בקע לא כלוא

שאלה: בני בן6 שבועות אובחן כבעל בקע אשך שמאל שהוגדר כגדול, שוקל 3.600  מה העיתוי הרצוי לניתוח (הבקע ברוך השם אינו כלוא)? האם אין זה מסוכן להרדים ילד כ"כ צעיר? מה כדאי לעשות במקרים כאלו?

תשובה: בקע מפשעתי מהווה פוטנציאל לסיבוך בדיוק כפי שבעצמך ציינת- כליאה. הסיבוך יכול להתרחש בכל רגע ולכן לכשנעשתה אבחנה של בקע מפשעתי יש לקבוע תור לתיקון הבקע מוקדם ככל האפשר. כדאי לזכור שככל שהתינוק קטן יותר - סיכויי הכליאה גבוהים יותר . בכל שנה נעשים בארץ מאות ואלפי ניתוחי בקע (כולל תינוקות ויילודים).

בהצלחה בניתוח

אילן ארז

ספירת דם לפני ניתוח

שאלה: אובחן אצל בתי בקע וקיבלתי המלצה על ניתוח, מתי כדאי לבצע את ספירת הדם?

תשובה: מעתה ועד תאריך הניתוח

ניתן לבצע ולהביא את תוצאות ספירת הדם.

אם הספירה אינה תקינה יש ליידע אותי.

חג שמח

ניתוח בקע אצל פג

שאלה: בני נולד פג.כרגע בשבוע 40.זקוק לניתוח  עקב שבר באשך? מבקשת המלצה על מנתח בכללית

תשובה: ניתוח בקע בגיל כזה צריך להיעשות בהקדם ובבית חולים ציבורי.

ניתן למצוא מחלקה לכירורגית ילדים בבי"ח באזור מגורייך .

בהצלחה

האם אפשר לדחות ניתוח בקע מפשעתי

שאלה: ילדתנו בת  2. לאחרונה  אובחן אצלה  בקע מפשעתי למרות שעד עכשיו לא היו סימנים. אנחנו רוצים לשאול האם הניתוח נחוץ?אנחנו מודאגים מאד.

תשובה: בתכם בת ה-2 אובחנה כסובלת מבקע מפשעתי.  מרגע שהבקע (למעשה מצב מולד) בא לידי ביטוי ומאובחן יש צורך בניתוח ....ובהקדם!הסיבה לכך היא תכיפות הסיבוכים וביניהם חדירת פיתול של מעי אל שק השבר במפשעה, חסימת מעיים ונזק חמור למעי. אצל בנות בנוסף לכך עלולה לחדור ולהיכלא גם אחת השחלות. מאחר שבקע מפשעתי אינו מסתדר מעצמו, מקדימים ומנתחים בכל גיל מיד כאשר הבקע בא לידי ביטוי.

הניתוח קצר (פחות מחצי שעה) ונעשה כמובן תחת הרדמה מלאה. אני מציע לכם לקחת את --- בהקדם האפשרי לייעוץ ע"י מומחה לכירורגית ילדים שיסביר לכם על פרטי הניתוח וסיכוניו.

ולסיכום, לצערי אי אפשר לדחות את הניתוח או להמנע ממנו. אך מצד שני גם אין סיבה לחששות מיותרים.